Główne inspiracje teoretyczne pedagogika elementy kped czerpie z psychologii humanistycznej

2020-05-06

Źródeł pedagogiki zabawy jej przedstawiciele doszukują się w psychologii humanistycznej i pedagogice Gestalt. Pedagogika zabawy to działania dające grupie możliwość rozwoju w atmosferze zaufania, wzajemnej akceptacji, bez względu na wiek i umiejętności. Zabawy rozluźniające – mają one na celu likwidację napięć i stresów, dają uczucie rozluźnienia; w zabawach tych wykorzystywane są. Główne inspiracje teoretyczne pedagogika elementy kped czerpie z psychologii humanistycznej. Zabawy fabularyzujące dla dużych grup – są to zabawy, w których mogą brać udział kilkudziesięcioosobowe grupy. Znalezienie jednej definicji pedagogiki cyrku jest trudne wobec złożoności pedagogicznych obszarów, które ją tworzą. Pedagogika zabawy jest rozumiana jako: „pomocnicza metodyka pracy z grupą”, która oferuje propozycje interakcji w grupie w celu ułatwienia kontaktu między uczestnikami, ale także każdego z samym sobą. Pedagogika zabawy wybiera z repertuaru zabaw tylko te, które nie stwarzają napięcia powodowanego nadmierną rywalizacją i nie ośmieszają ich uczestników. Poniżej przedstawiona tabelka pokazuje różnice pomiędzy cyrkiem tradycyjnym a tym w ramach pedagogiki cyrku. Przykłady współczesnych propozycji zastosowania zabawy w wychowaniu2. Pedagogika cyrku daje możliwość odkrycia na nowo sensu i wartości zabawy. Pedagogika zabawy w edukacji kulturalnej. Dziecko w świecie zabawy. Inny wartościowy element montessoriańskiej pedagogiki stanowią „lekcje ciszy”. Pedagogika zabawy - opis przedmiotu Pedagogika zabawy - opis przedmiotu Informacje ogólne Nazwa przedmiotu Pedagogika zabawy Kod przedmiotu. Obserwacja zabawy oraz aktywności zabawowo – zadaniowej w procesie identyfikacji dziecięcej kreatywności (s. Radość, którą człowiek odczuwa bawiąc się sprawia, że tęskni do dobrej zabawy, takiej gdzie czuł się dobrze. Pozostawmy mu swobodę wyboru, gdyż trudno oczekiwać, że będzie się dobrze czuł ktoś kogo zmuszamy do zabawy. Ćwiczenia pedagogiki cyrku są rozwinięciem ćwiczeń kinezjologicznych: na przekraczanie linii środka ciała oraz ruchów naprzemiennych (angażujące jednocześnie lewą i prawą stronę ciała). W miejskich aglomeracjach dzieci mają coraz mniej możliwości korzystania z naturalnych obszarów do zabawy, jak otwarte pola, łąki, lasy, stare domy. Pedagogika zabawy to niewątpliwie skuteczna metodyka pracy z grupą. Pedagogika zabawy kieruje się następującymi zasadami pracy z grupą:. Nawiązanie w nazwie do zabawy jest uzasadnione, gdyż zabawa jak sama nazwa wskazuje, niesie z sobą coś przyjemnego.